Prijateljsko radno okruženje, čvrsta povezanost unutar kolektiva i osjećaj „igranja za isti tim“ ono je što izdvaja uspješne organizacije od onih manje uspješnih.
Pozitivna atmosfera među kolegama podstiče kreativnost i inovacije – što više različitih profila zaposlenih radi na rješavanju problema, to je baza ideja raznovrsnija. U dobrom timu svaka osoba igra svoju ulogu i podržava svoje kolege, kako bi zajedno došli do cilja.
U nastavku pročitajte na koje sve načine možete promovisati zajedništvo na radnom mjestu.
Organizujte zajedničke aktivnosti van radnog vremena
Piće s kolegama petkom poslije posla ili partija kuglanja – postoji mnogo načina da se ljudi bolje upoznaju van ustaljene radne atmosfere. Ovakve aktivnosti su posebno značajne za nove zaposlene ili nove članove postojećeg tima, kako bi se bolje upoznali sa kolegama „starosjediocima“. Ako je to zabava tipa escape room-a ili pab kviza, utoliko bolje, jer se u tom slučaju zaposlenima pruža prilika da zajedno rade na postizanju određenog cilja ili rješavanja nekog problema. U takvim situacijama, kada jedni druge osnažuju, najbolje se vidi da je snaga tima veća nego zbir pojedinačnih potencijala svakog člana.
Podstičite zdravu konkurenciju na sportskom terenu
Disciplina, saradnja, timski duh, zajednička strategija – sve što čini suštinu dobrog sportskog tima podjednako važi i u poslovnom svijetu. Zato su sportska takmičenja ili sportski team building pravi izbor, ukoliko želite raditi na agilnosti i jačanju sinergije članova tima, sa ciljem povećanja produktivnosti. Na nedavno održanim, 17. po redu Bankarskim susretima BiH takmičilo se više od hiljadu učesnika. Za takmičare koji su predstavljali UniCredit Bank a.d. Banja Luka ovo je bila prilika da pokažu jedinstvo i snagu kolektiva, koji se jasno vide, kako u kancelariji, tako i na terenu. Na svakom koraku mogli su se osjetiti UniCredit timski duh i pozitivna energija, a ekipa je otišla kući sa dva pehara – košarkašice su osvojile srebro, dok je fudbalerima Banke, u oštroj konkurenciji, pripalo sjajno treće mjesto. Odbojkaši i odbojkašice su takođe dali svoj maksimum, kroz zajedništvo i sinergiju, kao i kroz podršku koju su, sa navijačkih klupa, pružali svojim kolegama košarkašicama i fudbalerima.
Brinite o svojim zaposlenima
Briga o zaposlenima treba biti jedan od najvećih prioriteta svake organizacije, reflektovano kroz njene korporativne vrijednosti. Caring (Briga) predstavlja jednu od tri osnovne vrijednosti UniCredit banke Banja Luka. Kroz svakodnevne aktivnosti Banka se trudi biti najbolji partner i podrška zaposlenima, ne samo u poslu, već i u bitnim životnim situacijama. Shodno tome, posebni benefiti su obezbijeđeni za zaposlene koji sklapaju brak (uz petodnevnoplaćeno odsustvo, zaposleni dobijaju i prigodan poklon), postaju roditelji (plaćeno odsustvo 20 dana za očeve, otvaranje štednje i poklon za dijete), čija djeca kreću u prvi razred osnovne škole (plaćeno odsustvo i poklon za dijete).
Budite dobar primjer
Da biste ojačali veze i stvorili pozitivno okruženje u kome ljudi harmonično rade zajedno, dajte primjer tako što ćete sami promovisati ponašanje koje očekujete od svojih zaposlenih. Potrudite se da i oni budu svjesni prednosti timskog rada. Timski rad može pomoći pojedincima da unaprijede svoje vještine slušanja i komunikacije, poboljšavajući način na koji se povezuju i razgovaraju sa drugima. Isto tako ove vještine pojačavaju osjećaj pripadnosti, što može pomoći kolegama da se osjećaju otvorenije i prijatnije kada svoje ideje dijele sa drugima.
Gradite organizacionu kulturu
Skup vrijednosti, uvjerenja i običaja, koje članovi jedne organizacije međusobno dijele i prenose na nove članove, veoma je važan za osjećaj pripadanja. Ukoliko se vrijednosti kompanije poklapaju sa ličnim vrijednostima zaposlenih u velikoj mjeri, ako oni, kao dio kolektiva, imaju osjećaj pripadnosti i svrhe, to će biti presudno za njihovu dugoročnu posvećenost i motivaciju, a samim tim i za uspjeh organizacije. Njegujući vrijednosti, kao što su inkluzivnost, briga za drugoga i posvećenost očuvanju životne sredine, jača se duh zajedništva unutar timova. Tako svi skupa grade put ka daljem napretku, stvarajući kolektiv koji je partner od povjerenja, kako klijentima, tako i široj zajednici.